.

.
Ovan Svartviks sulfitfabrik - nu borta .

30 okt. 2011

Ishockey-DM

Sundsvalls Posten av den 23/12 1953

Obs, inte alla i Svartvikslaget bodde på Svartvik/Hemmanet. Som yngst och minst på banan gjorde jag succé  hos mammorna bakom målet. Min ishockey-målvakts-karriär blev dock kort; skidor gällde på vintern (men viktigast under året var fotbollen).
Ronny i Gävle berättar om B Sylvén som återfinns i Svartviks lag:
" Han jobbade i Bommen på banken - och flyttade sedan till Malmö , där han nu bott i många år.  Han blev en internationellt känd jazzgitarrist och arrangör med tiden ! Har samarbetat med Danska Radions storband bl.a. och arrangerat mycket musik !  Jag har en skiva med Tommy Körberg och de skånska storbandet ”Tolvan” Big Band där Bosse  Sylvén arrangerat en
Det jag (Stig) minns av Bosse Sylvén var att han var en väldigt bussig grabb, en typisk äkta svartvikare som dock  aldrig bodde på Svartvik tror jag.