.

.
Ovan Svartviks sulfitfabrik - nu borta .

15 maj 2013

Jämna årtal

Detta inlägg  är mest riktat mot nära och avlägsna släktingar som jag vet följer min blogg. Det är en avskrift från innehållet i en av mina makuleringsmogna samlingspärmar.

För exakt 220 år sedan föddes min farfars mormors mor Anna-Greta.

För 220 år sedan föddes min mor Ingegerds mormors morfar Jonas.

För 210 år sedan föddes min farfars farfar Mårten.

För 190 år sedan föddes Oscar Dickson.

För 180 år sedan avled min farfars morfars morfar Johan.

För 160 år sedan föddes min mors mormors syster Johanna.

För 140 år sedan föddes min farfars syster Selma.

För 120 år sedan föddes den äldste av min fars syskon, nämligen Okton.
För 120 år sedan gifte sig min fars farbror Almar med Amanda.

För 110 år sedan föddes min far Tage.

För 100 år sedan emigrerar min fars bror William till Amerika.

För 100 år sedan föddes Astrid, hustru till min fars bror Sven.

För 90 år sedan utvandrar min fars bror Okton till USA (han
kommer att så småningom återvända till Svartvik).

För 80 år sedan föddes min bror Berts hustru Inger.

För 40 år sedan var jag under en del av året bosatt i Chile

För 30 år sedan avlider min bror Berts svärmor Ruth.
För 30 år sedan vikarierade jag som icke examinerad lärare på bl.a. högstadieskolan i Matfors och gymnasieskolan Katrinelund.