.

.
Ovan Svartviks sulfitfabrik - nu borta .

28 maj 2013

Födda 1929 (på skolresa?)

Jag känner igen praktiskt taget alla men kan just nu
bara identifiera några: den andre från vänster Arne Westlund ("Lången"), tredje från v. Lennart Glantz (lär mig aldrig stavningen av efternamnet; gissaratt detta är rätt), fjärde från v. Gunnar Nording och åttonde från v. min bror Bert.
Tjejen längst till höger kom jag i håg som alltid glad och trevlig när hon var hos oss för att köpa ägg (vi hade höns). Hon var nog min mammas favoritkund. Tredje från v. i bakre raden kan inte vara någon annan än Birgit Svensson. Varför hittar jag inte Ira Landell?
Fördelningen golfbyxor-långbyxor hos pojkarna ser ut att ha varit ganska jämn.Dominerande huvudbonad hos pojkarna var kepsen (som helst skulle sitta lite på sned).Långbyxor, för att inte tala om golfbyxor hos flickorna var inte att tänka på.