.

.
Ovan Svartviks sulfitfabrik - nu borta .

11 dec. 2009

11 december:

Inte nobelpriskandidat precis, men ändå. Under den senaste bokmässan i Göteborg fick jag ett antal av min skrift "Lite om mycket" tryckt i mindre format än "originalet" (se bilden), men till ett betydligt billigare pris än ett svindyrt affärsdrivande tryckeriföretag. Jag har sex exemplar kvar av dem vilka jag nu säljer för 50:- kronor plus eventuellt porto. Ring 070 5090046 om du är intresserad. Denna telefon kan vara avstängd även på dagarna, vänta ett par timmar i så fall. Skriften/boken som mer eller mindre handlar om sjöfart- och Svartviksrelaterat (lite personligt har inte kunnat undvikas) är inget litterärt mästerverk precis, men kan vara av intresse av andra skäl. Apropå det mindre fantasiväckande namnet på skriften/boken "Lite om mycket" har det sin egen historia: Tryckeriet frågade vilket namn jag skulle sätta på skriften/boken och jag svarade "Ja, den handlar ju om lite av varje..." och sedan kom något annat emellan och både tryckeriet och jag glömde namnfrågan, men rätt vad det var så var skriften/boken till min förvåning (och lättnad:) namnsatt.